Bajdinški slapovi

(Waterfalls on Bajdinški brook)

OPIS (Description)

Pri zaporedju naštevanja slapov sva z Žaretom vedno malce v zadregi, kako začeti. Je merodajen človek ali voda? Je "prvi" slap tisti, kjer začneš pot, pa čeprav proti toku, ali pa o tem odloča narava, in je prvi slap tam, kjer se pač voda prvič odloči spustiti strmo ali celo prepadno? Tokrat sva pot začela spodaj in slapove naštevava tako kot gredo dalje v začetem zaporedju. Po poti iz doline (a najprej mimo turjaškega gradu in po makadamu) ter po mostiču desno v gozd najprej naletimo na brzice, potem do 1,5 metra visoke skočnike in še malce naprej na čisto spodnji (prvi) slap, višine 8 metrov, v dveh stopnjah, vmes pa je tolmun. Tokrat pot po levem bregu ni bila možna saj sva se tod pojavila natanko dan po dežju, ko je bil strm in predvsem blatni breg še bolj spolzak kot na kakšnem ledenem drsališču! Zato sva vzela pamet v roke, se obrnila in jo odmahala nad slapove (parkirišče z oznako Turistična pot Bajdinec). Od parkirišča je le kratek spust in takoj smo pri predzadnjem, tretjem slapu višine 4-5 metrov. Takoj nad njim je četrti slap oziroma slapišče v dveh stopnjah, višine 5 metrov. Potem sledimo toku Potoka Bajdinškega in malce nižje se pri prvem opuščenem mlinu potoku z desne pridruži pritok na katerem najdemo 5 metrov visok lehnjakov slap v dveh stopnjah. Dalje ob glavnem potoku sledi slapišče z lehnjakovimi skočniki in na koncu zapuščena hiša. Jez nad hišo in odprtina v hiši pričata, da gre za ostanke nekdanjega mlina. Nekaj pod hišo zapustimo desni in preidemo na levi breg potoka. Sledimo potki ob bregu in kmalu, po nekaj 10 metrih od hiše, smo že pri drugem slapu (po vrsti od spodaj navzgor), do katerega se je treba spustiti po malce spolzkem pobočju. Slap je visok 8 metrov, prvi dve tretjini je drsnik, se potem prelije preko strehice in nato skoči v globino, celotno pobočje pa je iz lehnjaka. Ob potoku nižje je malce naprej in na levi strani pritok, ki ustvari več kot 20 metrov visoko slapišče s posameznimi slapiči, vendar po sledovih na kamenini ne moremo trditi, da ima pritok vode skozi vse leto (še nižje spodaj pa je že omenjeni četrti slap). Celotna pot obiska slapov ni dolga, saj se vsi slapovi nahajajo na skupni razdalji največ 300 metrov.

(There are four waterfalls on Bajdinški brook. The first one has height of 8 meters in two stages. The second one has also height of 8 meters. The third one has height of 4-5 meters. And the last or the fourth one has height of 5 meters in two stages.)

DOSTOP (Access)

Z magistralne ceste Ljubljana - Kočevje zavijemo pri Turjaku na cesto na turjaški grad ter pri gradu nadaljujemo pot na desno in navzdol po makadamu vse dokler se ne spustimo v dno doline in naletimo na Bajdinški potok. V dolini, ko cesta zavije ostro v levo, takoj po mostiču kakih 10 metrov naprej, gre potka desno ob vodi navzgor. Sledimo ji in po 10 minutah pridemo do spodnjih slapov. Sicer se da prebiti do zgornjih slapov po levem bregu a pot odsvetujemo zaradi izredno drčljivega pobočja (še posebej ob mokrih dnevih). Bolj varno je zgornjim slapovom dostopati od počivališča/izogibališča ob cesti (smer Ljubljana - Kočevje) kakih 900 metrov pred Turjakom (na levi pa je odcep za Mali Ločnik), kjer nas na smer slapov opozori tabla z napisom "Turistična pot Bajdinec" - od tu se je treba le spustiti k potoku, preostali slapovi pa so blizu, skoraj pod cesto.

(From main road Ljubljana - Kočevje at Turjak turn right and toward Turjak castle. At the castle go downwards by the macadam road till you came to the bridge over the Bajdinški brook on the bottom of the valley. Pass the bridge und turn right by the forrest path. Just follow the brook and after 10minutes there is the first waterfall. You can aproach the second waterfall from here but it is very slippery slope, so we recommend aproach from above. To do so, you must return to the main road Ljubljana - Kočevje. Just before turn to Turjak there is the bridge over Bajdinški brook. Just before the bridge there is the macadam park lot on the right side of the road (opposite of the turn toward Mali Ločnik). There is the sign board which direct you toward "Turistična pot Bajdinec". Just follow the path and shortly after there is the third waterfall and directly above there is the fourth waterfall. To aproach the second waterfall just follow the brook downward by the right bank. Few meters from third waterfall there is the right affluent with 5 meters high tufa waterfall.)

Prvi slap (Foto: Boris)

Drugi slap (Foto: Žare)

Slap na desnem pritoku (Foto: Žare)

Tretji slap (Foto: Žare)

Četrti slap (Foto: Boris)

Prejšnja stran (Previous page)