Slapovi pod Durnikom

(Waterfalls under Durnik)

OPIS (Description)

Pot v levo grapo lahko začnemo tudi pri spomeniku padlim v NOB, približno 150 metrov od druge postaje v Hudajužni (v smeri Podbrda). Prečimo brv in krenemo v podhod pod progo in navzgor v grapo. Po pol ure zmernega hoda pridemo do prvega slapu, višine 5 metrov, s širokimi pleči. Pot najprej je skoraj nemogoča (no, z glavo skozi zid ne bomo rinili za vsako ceno!), toda nad slapom je v daljavi opaziti vsaj še dva slapova, ki pa sta zasuta z drevjem in zato težko razpoznavna (kljub temu pa dajemo sliki na ogled) in najbrž jih je še nekaj več višje zgoraj. V desno grapo lahko pridemo če pri vhodu v levo grapo zavijemo desno na pot in navzgor in se po pobočju dvignemo, nato pa spustimo do vhoda v naslednjo ali pa od prve postaje sledimo markirani (a najbrž zdaj že opuščeni: markacije kaj hitro izginejo, pot pa je slabo vzdrževana!) poti na Porezen. Zelo kmalu je pred nami prvi slap, ki teče med skalnimi skladi, višine 4 do 5 metrov, pod njim pa je še neizrazito slapišče. Nadaljujemo čez mosti oziroma kar je še od njega ostalo, pod nogami pa imao toboganski slap, višine 3 do 4 metre. Hoja naprej je otežena, pot je načel zob časa in kmalu se moramo znajti, kakor vemo in znamo. Par minut kasneje uzremo že drugi slap, višine 4 do 5 metrov, voda živahno poskakuje sem ter tja. Čez četrt ure naletimo na tretji slap, višine 5 do 6 metrov, voda pada strmo čez skalno pregrado (spet drevje na pobočju slapa in v strugi!). Tudi tukaj smo končali pot, saj hoja naprej ni bila več mogoča (mogoče so v nadaljevanju še slapovi. Mogoče pa tudi ne.). Tekom cele poti pa je mogoče videti tudi precej lepih skočnikov.

(Left ravine: there are at least 3 waterfalls, first one is 5 meters high, other ones are similar height or higher but unaproachable. Right ravine: again at least three waterfalls, 4-5 meters, again 4-5 meters and 5-6 meters. Same deal as in left ravine: more waterfalls ahead, but unaproachable.)

DOSTOP (Access)

V Baški grapi se pri kraju Hudajužna nahajata dve grapi pod 1152 metrov visokim Durnikom. V smeri proti Podbrdu se prva ali desna grapa nahaja pri prvi železniški postaji, druga ali leva grapa pa pri drugi železniški postaji (330 metrov od prve).

(Durnik, 1152 meters high hill, is located near hamlet Hudajužna. To approach left or right ravine is best to find one or another train station in Hudajužna: for the left ravine at the left train station and to right ravine from the right train station.)

Leva grapa, prvi slap (Foto: Boris)

Leva grapa, drugi slap (Foto: Boris)

Leva grapa, tretji slap (Foto: Žare)

Desna grapa, prvi slap (Foto: Žare)

Desna grapa, drugi slap (Foto: Boris)

Desna grapa, tretji slap (Foto: Boris)

Prejšnja stran (Previous page)