Hladnikovi slapovi

(Waterfalls of Hladnik)

OPIS (Description)

Prvi oziroma spodnji slap je pravzaprav 50 metrov visoko slapišče, od katerih je izrazitejši slap (prva slika) visok 6 metrov. Voda na tem slapu teče preko ogromnega kamnitega balvana, ki se je zagozdil sredi soteske. Po slapišču najdemo še 2 do 4 metre visoke slapiče. Drugi oziroma zgornji slap je pravtako večje slapišče nedoločljive višine. Namreč, pot naprej je nemogoča zaradi navpičnega kamnitega pobočja bližnjega Vršiča (in tudi ocena 'na oko' zato ni preveč smiselna. Morebiti so zgoraj še slapovi, toda potrditev o tem bomo dobili enkrat prihodnjič.). Izrazitejši je slap v več stopnjah, skupne višine 15 metrov, od katerega vidite (na drugi sliki) spodnji del, visok 6 metrov.

(There are two waterfalls on Hladnik brook. The first one is 50 meters high stream with waterfalls and jumpers. On first picture is one 6 meters high waterfall on upper part of the stream. The second one is 15 meters high waterfall. On picture you can see just lower 6 meters high part.)

DOSTOP (Access)

Na potoku sta dva večja sistema slapišč, znotraj le-teh pa posamezni slapovi. Do prvega oziroma do spodnjega slapišča dostopamo tako, da v Gozd Martuljku zavijemo za Srednji vrh in se ustavimo le malce naprej po odcepu z glavne ceste Jesenice - Rateče pri HE Hladnik, kjer pustimo vozilo. Pot nadaljujemo 50 metrov najprej čez mostič in potem ob desnem bregu potoka med hišami navzgor. Po prvem klančku gremo desno in že lahko vidimo vstop v sotesko. Tu je razcep poti: desna gre do mostiča, leva (ozka pešpot!) pa levo okrog zadnje hiše pred sotesko (malce nad hišo so ostanki nekdanjega mlina). Do drugega oziroma zgornjega slapišča dostopoma na začetku enako kot do spodnjega: v Gozd Martuljku zavijemo za Srednji vrh in se ustavimo na srednjevrškem parkirišču. Najprej sledimo potoku po cesti mimo hiš in na drugem (!) odcepu od zadnje hiše na desno in navzdol spustimo do struge. Strugi lahko vseskozi sledimo po manj vidni, a precej široki poti in po nekakratnem prečenju, spuščanju in dviganju v in nad strugo, se po kaki ure hoje še zadnjič spustimo, saj se pot povsem zoži in končno izgubi v soteski.

(To the lower waterfall (first waterfall): In Gozd Martuljek turn toward Srednji vrh. After 100 meters stop and park the car. Go right over the bridge and by the right bank of the brook and upward between houses. Just before the second bridge turn left and by path which bring you around the last house and into the ravine. Be careful because of wet stones! To the upper waterfall (second waterfall): In Gozd Martuljek turn right toward Srednji vrh. On the top of the road there is the parking lot. From parking goes two roads on left. Go by road which slightly go downward. pass the houses and by macadam road. short after passing last house there are two turnig right. At the second go right and downby forrest road. the path follow the stream. Go upstream! After a few passing over the banks you came to the ravine. A little more by right bank and there is the waterfall. )

Del prvega slapu (Foto: Žare)

Del drugega slapu (Foto: Žare)

Prejšnja stran (Previous page)