Koški slapovi

(Waterfalls on Kosca)

OPIS (Description)

Naprej krenemo kar po cesti proti koncu grape (ali začetku, kakor komu drago). Potok Kosca se nam pridruži z desne strani in kaj kmalu pridemo do osamelih hiš in hišice z manjšim ribnikom, ki pa jih kmalu zapustimo in se podamo v naročje gozda. Pot je dobro izhojena, čeprav neoznačena in opremljena z lesenimi hlodi kot brvmi. Naprej naletimo na lovsko opazovalnico, blizu potok ustvari otok tako da se njegov tok najprej razcepi in nedolgo naprej spet sklene, v bližini pa rastlinsko posebnost: drevesno tvorbo imenovano bukov rak. Po vseskupaj 45 minut hoje pridemo do spodnjih slapov. Zaradi širine so predstavljeni na dveh slikah. Na levi strani slapišča je slap višine 4-5 metrov, na desni pa slap s slapiščem v skupni višini 7 metrov. Le nekaj višje najdemo še zgornje slapišče, ki ga tvori slap s slapiščem in meri kakih 20 metrov v višino, levo od njega pa teče še en manjši pramen enake višine (možno, da je to ob večji vodnatosti enovit slap). Zgornje slapišče je v svojem vršnem, kopasto oblikovanem delu skoraj v celoti iz lehnjaka, nad njim pa je še ena stopnja tako, da je celotno slapišče v resnici visoko kakih 30 metrov. Lehnjak je nasploh značilnost tega dela: pri že omenjenem otočku je v vodi moč opaziti velike količine lomljenega lehnjaka (!).

(There are two waterfalls on Kosca stream. Because of wide stream we are presenting waterfall in two pictures. The lower one has height of 7 meters. The upper one has height of 30 meters.)

DOSTOP (Access)

Glavno cesto Ljubljana - Novo mesto zapustimo pri Višnji Gori. Mimo višnjegorske cerkve se po prednostni cesti spustimo naravnost navzdol in se usmerimo proti Starem trgu (pri Višnji Gori), tako da na prvem križišču (po cerkvi!) zavijemo v desno na drugem pa v levo, čez železnico in takoj levo v podvoz pod avtocesto, kjer nato peljemo kar naravnost dokler ne pridemo do prvih kozolcev, kjer je nekaj prostora za parkiranje vozila.

(From main road Ljubljana - Novo mesto turn to Višnja Gora. In Višnja Gora go downward beside church and toward Stari trg (at Višnja Gora). To do that turn right on the first crossroad after church and left on second crossroad and over the railroad. When you pass railroad immediately turn left and bellow the highway. Then just go straight forward till you came to the corn-racks or capers where you can leave the car. From there go straight forward by macadam road till to begining of the ravine. Go along the stream. After approx. 45 minutes there is the lower waterfall. The upper waterfall is few minutes ahead.)

Bukov rak (Foto: Žare)

Spodnje slapišče - leva stran (Foto: Boris)

Spodnje slapišče - desna stran (Foto: Boris)

Zgornje slapišče (Foto: Žare)

Prejšnja stran (Previous page)