Slapovi na Lehnjaku

(Waterfall on a stream of Lehnjak)

OPIS (Description)

Ob poti nas vseskozi spremljajo šumi, skočniki, kaskade in šumelišča. Najprej priteče v potok Lehnjak pritok s 5 do 7 metrov visokim kaskadnim slapiščem. Kakih 10 minut od Kobiljega curka je slapišče s skočniki v skupni višini 4 metre (slika 1). Ko pridemo do stičišča dveh pritokov, se v desno (na levi pritok) usmerimo za 3 metre visoki Mali Lehnjakov slap (slika 2), v levo (na desni pritok) pa na Lehnjak do katerega pridemo po 20 minutah. Spet so nam v pomoč modro-bele markacije, ker bi ga drugače ne našli (le pogosto moramo menjati strani potoka in se izogibati goščevju). Ko že skoraj obupamo, pa le pridemo do cilja. Slap Lehnjak je visok 6 metrov (in še raste), sestavljata pa ga dva lehnjakova stebra.

(In the stream of Lehnjak there are two waterfalls and many jumpers, cascades, noisers and whitewaters. On the pictures are: 4 meters high jumpers, 3 meters high Mali Lehnjak or Little Tufa and the waterfall Lehnjak (Tufa waterfall) with height of 6 meters.)

DOSTOP (Access)

Z magistralne ceste Ljubljana - Kočevje zavijemo v kraju Rašica (ali Rašca) na križišču na desno in se mimo Trubarjeve domačije popeljemo do zaselka Rob. Tam se na križišču usmerimo na levo in se mimo žag odpravimo do konca zaselka, kjer najdemo označen odcep na gozdno cesto (spoznamo ga lahko vsaj še po treh stvareh: komaj berljivi tabli za nekakšno obeležje, mostiču čez potok Robarica in bližnje oznake za območje medveda). Od odcepa sledimo gozdni poti ob desnem pritoku Robarice, imenovanem Lehnjak, in po 20 minutah pridemo do table, ki nas usmeri v levo do slapu Kobilji curek. Pot nadaljujemo še naprej po gozdni cesti ob potoku protitočno - do Lehnjaka nas od tu dalje usmerjajo modro-bele markacije.

(From main road Ljubljana - Kočevje in Rašica turn right toward Rob. In Rob turn left, passing the sawmills and go till the end of the hamlet. There is the forest macadam road and the small bridge over the Robarica stream. Go over the bridge and by the macadam road along the stream of Lehnjak. After 20minutes there is the sign board for Kobilji curek (Mare's peeing). Go further by road and follow the blue-white signs. The road thoroughly follow the stream. After approx. 10 minutes from Kobilji curek there are some jumpers (picture 1). Go further till you came to the confluence of two streams. Turn left by right stream and after 20 minutes there is the Lehnjak (picture 3). If you turn right toward left stream you shortly came to the Mali Lehnjak or Little tufa (picture 2).

Slapišče s skočniki (Foto: Žare)

Slap Mali Lehnjak (Foto: Boris)

Slap Lehnjak (Foto: Boris)

Prejšnja stran (Previous page)