Možniški slapovi

(Waterfalls of Možnica)

OPIS (Description)

V petih minutah po vstopu v dolino potoka Možnice (ali tudi Nemčije) naletimo na dva potoka. Prvi je takoj na začetku poti in teče po melišču z obilnejšim kamnom tlakovanim, voda pa dela slapiče pod kamenjem. Višje zgoraj so tudi do 20 metrski slapovi, a je dostop zelo težaven. Drugi potok, z imenom Gak pa je slabih 200 do 300 metrov naprej. Voda teče po izredno strmem bregu kakih 300 metrov globoko in dela po gladkih ploščah stopnje, tudi do 100 metrov visoke. Na sliki sta spodnji stopnji, skupaj 40 metrov visoki. Po nadaljnih 10 minutah je na levi odcep za Možniški slap. Pot gre navzdol do deloma opuščenih pastirskih stanov in in naprej desno v gozd. V 10 minutah smo pri mostiču. Takoj po mostiču gremo levo navzdol, preko skale in ob steni. Pod mostičem najdemo najprej dvostopenjski 9 meterski slap, pod njim pa del 20 meterskega Možniškega slapu in sicer njegov zgornji del, vse do preduha (silne količine vode se močno vrtinčijo in kroglaste dolbejo v skalo), ki ga vidimo s police zgoraj. Tu se pot naprej konča in se vrnemo do mostiča, da bi dostopali še do spodnjega dela slapu. Od mostiča gremo levo in navzgor (!) in se spustimo pod Možniški slap, kjer vidimo še spodnji del slapu. Pod tem slapom sta še dva slapova, visoka 5 in 6 metrov ter nižje spodaj spodnja korita Možnice. Vrnemo se spet do mostiča, ga prečimo in zavijemo na levo in navzgor nad levi breg vse do ceste, ki jo dosežemo v kratkem vzponu. Takoj zatem gre v levo stara možniška, sedaj pa zaraščena cesta (takoj v bližini je lovska preža). Spustimo se po cesti, vseskozi sledimo koritom, tokrat zgornjim, Možnice. Kmalu se cesta izgubi in moramo najti pot preko melišča, ki nam je na desni strani. Na koncu melišča je kakih 20 metrov naprej manjši slap v večih stopnjah, ki teče v koritu. Prepoznamo ga po tem, da korito zgoraj prekriva večji balvan. 150 korakov naprej pa so manjša korita, v katerih najdemo kake tri manjše slapove. Bližnji slap je najvišji, visok je 8 do 9 metrov, v 3 stopnjah. Slap teče iz ozkega in temačnega skalnega vseka, med drugo in tretjo stopnjo pa se nabira mlečnobeli prod, ki še bolj poudarja že tako beličasto spenjeno vodo. Zgornja slapova sta visoka približno 3 metre vsak. Višje zgoraj so samo še skočniki in na koncu še izvir.

(The river bed of Možnica is very interesting and wild. First there are the lower channels. Then there are two waterfalls with height of 5 and 6 meters. Then there is the most famous Great Možnica waterfall with height of 20 meters (picture No. 2 and 3). Just above there is the 9 meters high waterfall in two stages (picture No. 1). Further up is waterfall in which water flows under the boulder. Further up there are channels with three waterfalls (8, 3 and 3 meters).)

DOSTOP (Access)

Od Spodnjega Loga pod Mangartom je do vstopa v dolino Možnice 1,6 kilometra (v smeri Bovca).

(Go by main road Log pod Mangartom - Bovec. After 1,6 kilometers from Spodnji Log pod Mangartom there is on the right side of the road the enter to Možnica (wooden sign board). Go by macadam road and after 10 minutes there is on right side the brook with stream and waterfalls. 10 minutes later ther is wooden sign board which direct you to waterfall (Možniški slap). Go by path pass the ruins and right to the wood and after 10 minutes there is the iron bridge. Pass the bridge and go down beside rock wall. First there is the 9 meters high waterfall and then Great Možnica waterfall. Return to the bridge and go left and up. By this path you can go to the lowe part of the Great Možnica waterfall. Again return to the bridge. Pass the bridge and go by left bank and upward. After 10 minutes there is the road. There is also old overgrown path on the left. Go by this path until you came to the scree. Traverse the scree and into the wood. There are the channels with three waterfalls. You can return back by macadam road.)

Veliki Možniški slap (Foto: Žare)

Korita nad velikim slapom (Foto: Boris)

Spodnji del "mlečnobelega proda" (Foto: Boris)

Zgornji del "mlečnobelega proda" (Foto: Boris)

Predzadnji slap (Foto: Boris)

Vršni slap (Foto: Žare)

Prejšnja stran (Previous page)