Slapovi na Pasici

Waterfalls on Pasica

OPIS (Description)

Za spodnje slapove: Od parkirišča pri Bolnici pridemo po 10 minutah hoje po urejeni potki ob levem bregu strmega kanjona potoka Pasica do slapišča, sestavljenega iz treh zaporednih slapov: spodnjega, 3 metrskega slapu do katerega priteka voda iz srednjega slapu, višine prav tako 3 metre (slika srednjega je narejena iz ptičje perspektive!) in zgornjega slapu do katerega voda najprej potuje po 2 metra dolgem, skoraj vodoravnem kanalu in nato po 4 do 5 metrih pribuči v večji tolmun. Za zgornje slapove: Od znamenja do prvega, zgornjega slapu je slabih 15 - 20 minut spusta najprej po gozdni poti in nato po pobočju hriba. V začetku naletimo na izredno lep skočnik, višine 2 metra, tekoč po zeleni podlagi mahu in lehnjaka. Le nekaj nižje pa je slapišče, pravzaprav pravilneje povedano, ostanki nekdanjega slapišča, skoraj v celoti zasutega s kamenjem in debli, očitno nanešenimi po hudem neurju. Kljub temu se da ugotoviti, da gre za 7 - 8 metrov visoko slapišče. V nadaljevanju je soteska neprehodna.

(Lower waterfalls: There are three waterfalls, height 3, 3 and 5 meters. Upper waterfalls: First there is a 2 meters high jumper, shortly after that there is a 7 - 8 meters high waterfall in 2 or 3 stages. This lower waterfall is unfortunately burried beneath stones and trees, remains of a large storm.)

DOSTOP (Access)

Za spodnje slapove zavijemo v Cerknem v smeri smučišča na Črnem vrhu oziroma sledimo smerokazom za bolnico Franja, kjer se na vhodu v sotesko Pasice tik pred samo bolnico nahaja spodnje slapišče. Za zgornje slapove se peljemo mimo odcepa za Bolnico še 3 kilometre naprej in v Novakih zavijemo pri smerokazu za Črni vrh levo navzdol po ozki asfaltirani cesti (cesta je speljana kar preko dvorišča žage oziroma skladišča lesa), in še 1,5 kilometra naprej dokler ne pridemo do Kristusovega znamenja. Od tu dalje se je treba spustiti le še po najkrajši poti navzdol v sotesko in do potoka.

(Lower waterfalls: In Cerkno turn to ski resort Črni vrh and follow signs to Bolnica Franja. From parking lot go by pathway to Bolnica Franja. The waterfalls are just before enter to Bolnica Franja. Upper waterfalls: Go further by road and after approx. 3 kilometers in village Novaki, at sign Črni vrh turn left to narrow asphalted road. The road crossing the warehouse at sawmill and after 1,5 kilometers there is a Crist sign at the left side of the road. From here just descent to gorge and to stream.)

Spodnji slap pri Bolnici Franja (Foto: Boris)

Srednji slap pri Bolnici Franja (Foto: Žare)

Zgornji slap pri Bolnici Franja (Foto: Žare)

Skočnik nad Bolnico Franja (Foto: Boris)

Ostanki slapišča nad Bolnico Franja (Foto: Boris)

Prejšnja stran (Previous page)