Slapišče pod Špico

(Stream with waterfalls under Špica)

OPIS (Description)

Krenemo takoj od ceste po levem bregu in kmalu smo pri spodnjem slapu, višine 5 metrov, v dveh stopnjah (prva slika). Vrh tega je slapišče, skupne dolžine kakih 30 metrov, s skočniki višine 2 do 3 metrov (eden tudi na naslednji sliki). Zgornjemu delu lahko dostopamo po stezi, ki pelje najprej stran od spodnjega slapu, nato pa ostro zavije nazaj k slapišču. Višje zgoraj voda ponikne pod skalo in se pojavi v obliki "lažnega" kraškega izvira, še višje pa je prazna struga. Za malce bolj poskočne velja, da se je moč prebiti od začetka do vrha tudi vzpenjajoč se po samem slapišču, spretno se prebijavši levo in desno, iščoč lažjih prehodov. Levo nad nami se vzpenjajo strme in visoke pečine, ki se zaključijo v kamenito ost - od tu tudi poimenovanje slapišča.

(There are two waterfalls. The first one has height of 5 meters. The second one is actually a stream with jumpers with height of 30 meters. One of the jumpers is on picture No. 2.)

DOSTOP (Access)

Z magistralne ceste Idrija - Tolmin zavijemo za Dolenjo Trebušo in se po dolini Trebuščice najprej usmerimo za Čepovan, pri razpotju pred mostom pa za Idrijo oziroma Gorenjo Trebušo. Prevozimo dolino Trebuščice in se po 6,5 kilometra (pri razpotju, ki vodi za Čepovan) usmerimo desno in navzgor, na makadamsko cesto. Dvignemo se na levi breg in po 2,25 kilometra od odcepa (gremo mimo domačije Mrcin) pridemo do grape s slapiščem. Za lažjo orientacijo še tale podatek: grapa se nahaja točno nasproti Mkcove grape.

(From main road Idrija - Tolmin turn left towards Dolenja Trebuša. In Dolenja Trebuša is a crossroad. Turn left to Idrija or Gorenja Trebuša. Go through the valley of the Trebuščica river and after approx. 6,5 kilometers ther are right turn toward Čepovan. Go toward Čepovan by macadam road. After a 2,25 kilometers from turn there is the brook on the left side of the road. Go by left bank of the brook and shortly after there is the first waterfall. To aproach the upper part you my go by the left bank of the brook or by path which lead right from the first waterfall and round the the most part of the stream and then path turn back to the stream, but you will miss the jumper on the picture No. 2.)

Spodnji slap (Foto: Žare)

Slap na zgornjem slapišču (Foto: Boris)

Prejšnja stran (Previous page)