Slapovi v Srna grapi

(Waterfalls in Srna ravine)

OPIS (Description)

Vhod v grapo je le nekaj metrov oddaljen od lokalne ceste, spoznate pa ga po malo večji jasi, ponavadi uporabljani za odlaganje lesa. Vhod v grapo je širok in sončen, zato je prvi slap zelo dobro viden, večji tolmun pa se ponaša s čudoviti barvnimi odtenki zelene, vključno z blago modrikasto barvo neba. Slap je drsnik, visok 6 metrov, teče pa od leve proti desni in nazaj tako da tvori obliko obrnjene črke C. Če gremo po desnem bregu potoka še malce višje, najdemo nekaj zanimivih in manjših skočnikov ter takoj nato veliki, 15 do 20 metrov visoki slap, ki se ga ne vidi v celoti (na sliki je vidna zgornja tretjina slapu!) saj se vije levo-desno v skalni poči, oblikovani v obliki črke S (pogled na spodnji del nam zakrivata bodisi levi bodisi desni rob poči). Nadaljujemo po desnem bregu in nato najdemo desni pritok potoka in na njem 10 metrsko slapišče. Teren se tu izravna in skoraj že obupamo, da bi našli še kaj zanimivega, toda če bi se tu odločili za konec poti in povratek ... kakšno napako bi storili. Pravzaprav se tu najzanimivivejši del potovanja šele začne! Spet se zagrizemo se v desni breg (desni breg je *tisti* breg, ki se ga 'držimo') in smo pri sistemu 5 do 6 slapov, višine 4 do 5 metrov ter nekaj skočnikov po 2 metra (ni slike!). Višje je četrti slap, višine 8 do 9 metrov, z velikim skledastim tolmunom. Nad njim je peti slap, ki pada po širokem skalnem hrbtu. Visok je 15 metrov, teče pa v dveh lepo vidnih pramenih. Sledi verjetno najbolj nenavaden (šesti) slap na poti. Voda teče po ravnih skalnih ploščah, ki so v obliki privzdignjenih platojev nanizane ena ob drugi, ena pod drugo. Človek ima občutek, da ima ta slap svojo zasebno avtocesto! Slap je s podaljšanim slapiščem ('avtocesta') visok vseskupaj 10 metrov. Nad njim je še slapišče, visoko 4 do 5 metrov, nakar zapustimo grapo ter se po desnem bregu vzpnemo do asfaltirane ceste, ki ji le kratek čas sledimo in jo hitro zapustimo. Na ovinku ceste je vhod v grapo, kjer dostopamo še do preostalih devetih slapov. Pozor: po vstopu v grapo takoj (!) prečimo potok in nadaljujemo po desnem bregu. Sledimo slabo vidni potki vse do vršnega slapu in se do posameznih slapov spuščamo, kjer je to pač mogoče. Po slabih 50 metrih od ceste smo že pri 12 metrov visokem slapišču z izrazitim, 7 do 8 metrov visokim slapom. Sledi drsnik, visok 3 do 4 metre in nad njim 8 metrski slap z večjim tolmunom. Dalje sledi slap visok 2 do 3 metre, a je zelo težko dostopen (ni slike!). Sledita slapova višine 8 metrov in nad njim višine 15 metrov, v večih stopnjah, z dvema pramenoma, na vrhu pa je skalni prag. Dalje najdemo 25 metrov visok sistem slapov, stopnje si sledijo po višini 3 do 4 metre. Naslednja dva slapova na poti sta približno enako visoka: 7 do 8 metrov (spodnji, trinajsti, pada v večih stopnjah in ima dva pramena, zgornji, štirinajsti, pa ima široko lice oziroma razpotegnjeno pobočje). Tik pred koncem potovanja najdemo pod opuščenim mlinom še zadnji, 15. slap, višine 5 do 6 metrov v večih stopnjah in raziskovanje Srna grape se konča.

(There are 15-16 waterfalls in Srna ravine. First waterfall is a slider. Water slides in a letter "C" shape with height approx. 6 meters. The second one is a 30-40 meters high waterfall. Water fall through stone crack and flow left-right, so that you can't see waterfall in one. In picture is just upper part. Then there is a right affluent with 10 meters high waterfall. Third waterfall is a sistem of 4-5 meters high waterfalls. Fourth waterfall has height of 8-9 meters. Fifth waterfall is 15 meters high waterfall. water flow in two divided streams. The sixth waterfall is very unusual. water flow over stone plate like it has his own road. The height of this waterfall is 10 meters. The seventh waterfall is actually 12 meters high strem with 7-8 meters high waterfall. Eight waterfall is 3-4 meters high slider. The ninth and tebth waterfall has height of 8 meters. The eleventh waterfall has height of 15 meters. water fall in multiple stages and flow in two divided streams. The twelfth waterfall is 25 meters high waterfall in multiple stages. The 13th waterfall has height of 7-8 meters. water flow in two divided stream and has multiple stages. The 14th waterfall is also 7-8 meters high. The last and the 15th waterfall has height of 6 meters (no picture)).

DOSTOP (Access)

Z magistralne ceste Idrija - Tolmin zavijemo za Dolenjo Trebušo in se najprej usmerimo za Čepovan, pri razpotju pred mostom pa za Idrijo oziroma Gorenjo Trebušo. Po približno 5 kilometrih od razpotja pridemo do vhoda v Srna grapo.

(From main road Idrija - Tolmin turn left towards Dolenja Trebuša. In Dolenja Trebuša is a crossroad. Turn left to Idrija or Gorenja Trebuša. After approx. 5 kilometers there is a ravine at the left side of the road (no sign). Go into ravine and by left bank, after few meters there is a waterfall.)

Prvi slap (Foto: Boris)

Drugi slap, zgornji del (Foto: Žare)

Slap na desnem pritoku (Foto: Žare)

Četrti slap (Foto: Žare)

Peti slap (Foto: Žare)

Šesti slap (Foto: Boris)

Osmi slap (Foto: Žare)

Deveti slap (Foto: Žare)

Deseti slap (Foto: Žare)

Enajsti slap (Foto: Žare)

Dvanajsti slap (Foto: Žare)

Trinajsti slap (Foto: Boris)

Štirinajsti slap (Foto: Žare)

Prejšnja stran (Previous page)