Slapovi na Stranjskem potoku

(Waterfalls on Stranjski potok)

OPIS (Description)

Pot začnemo tako, da krenemo na levo po makadamu, Požunovo kmetijo pa pustimo na svoji desni strani (kar pravzaprav niti ni težko: proti slapu Bojance ali Bojaunce ali Bojavnice nas že takojci usmeri lesena tabla), zavijemo v gozd in sledimo strugi Stranjskega potoka navzgor po lepo urejeni poti (smerokazi, mostički). Potok že na začetku pokaže svoj izredno razgiban tok - kmalu smo pri prvih dveh slapovih, od katerih levi meri v višino 4 metre, desni pa 5 metrov. Pot nadaljujemo ob desnem (po levem bregu) - sprva od daleč neprehodna strmina se kmalu izkaže opremljena s stopami in vrvjo ob strani za lažji vzpon. Takoj naprej srečamo 4 metre visoko slapišče, pot pa nadaljujemo po levi strani (desnem bregu). Sledi trojni šum v kaskadah, skupne višine 5 metrov (zgornje stopnje se na sliki ne vidi prav dobro). Kratek vzpon in že smo pri naslednjem, 4 do 5 metrov visokem, večstopenjskem šumu (sam slapič je pol nižji!), le desni ovinek naprej pa pri slapu Bojanca, visokem 15 metrov, ki se zaključi s krajšim drsnikom (pravzaprav bi bilo lahko vseskupaj enoten slap saj je razdalja med njima manjša od 5 metrov). Pot se tu še nadaljuje in če ji sledimo pridemo do sosednjega slapu Pekel (če boste hoteli povezati obisk Bojance in Pekla).

(There is five waterfalls in Stranjski potok. The first or the lower waterfall with height of 4-5 meters. The waterfall fall in two divided streams. The next one 4 meters high waterfall in multiple stages. The third one is waterfall in three stages with pools between each one. The next one is 4-5 meters high waterfall which is located just bellow Bojanca. The last waterfall is waterfall Bojanca (called also Bojaunca or Bojavnica) with height of 15 meters.)

DOSTOP (Access)

Z magistralne ceste Zidani most - Krško zavijemo v Sevnici proti mestecu Blanca. V Blanci se usmerimo proti Pokleku in takoj na križišču (v obliki črke Y) po krajevni tabli za Poklek zavijemo v desno proti Selcam in Gorenjemu Leskovcu, kjer naletimo na križišče cest (v obliki črke T) za Stranje in Dovško. Nekaj deset metrov od križišča preči cesto potok Blanščica - pri razpelu najdemo makadamsko cesto, ki vseskozi sledi potoku in ji sledimo vse do razcepa poti pri Mlinaričevi domačiji, kjer je v bližini najti prostor za parkiranje. Pri tem razcepu najdemo tablo za Pot štirih slapov in za turistično kmetijo Požun.

(From main road Zidani most - Krško turn in Sevnica right toward Blanca. In Blanca turn toward Poklek. Just after a roadsign for Poklek there is Y shaped cross road. In this cross road turn right toward Selca and Gornji Leskovec. In Gornji Leskovec turn toward Dovško. Few ten meters from the turn there is the bridge over Blanščica stream. Turn to the macadam road and go along the stream. At the turning to Mlinaričeva home (domačija) you can leave the car. There is a sign board for Pot štirih slapov (the Path of four waterfalls). Go along left macadam branch where is the sign board which direct you toward waterfall Bojanca or Bojaunca or Bojavnica. From there just follow the path and signs along the stream. The path is well maintained. In some more difficult parts of the path there are steel wire or rope for safety reasons. But in all there is no great difficulity in the path. From the last waterfall Bojanca you can go (sign board) toward waterfall Pekel which is located in stream Blanščica in the neighbouhood of Stranjski potok stream.)

Spodnja slapova (Foto: Boris)

Slapišče nad spodnjima slapovoma (Foto: Žare)

Trojni šum v kaskadah (Foto: Boris)

Šum pod Bojanco (Foto: Boris)

Slap Bojanca (Foto: Žare)

Prejšnja stran (Previous page)